Dr. Hashir Aazh

Dr. Hashir Aazh is an Audiologist, Specialist in Tinnitus & Hyperacusis Rehabilitation. Over the last 15 years, Hashir has developed and managed several NHS tinnitus and hyperacusis services in London and Surrey. He has written over 50 scientific papers in the field of Audiology. Hashir is the course director for the tinnitus and hyperacusis therapy master class and the organiser of the International Conference on Hyperacusis.

Nina Kraus is Hugh Knowles Professor of Communication Sciences, Neurobiology, and Otolaryngology at Northwestern University. As a biologist and amateur musician she thinks about sound and brain health.

Observing single auditory neurons, she was one of the first to show that the hearing brain reorganizes itself when sound-to-meaning connections are made. These biological insights led her to investigate auditory learning in the human brain.

Her research has found that our lives in sound, for better (musicians, bilinguals) and for worse (concussion, hearing loss, language disorders, noise), shape how our brain makes sense of the sounds we hear. Her book OF SOUND MIND - How our Brain Constucts a Meaningful Sonic World, will be published by MIT press this Fall.

Kraus advocates for biologically informed choices in education, health, and society. See www.brainvolts.northwestern.edu

Torsen Dau
From data-driven auditory profiling to scene-aware signal processing in hearing aids

Christiane Haukedal

Førsteamanuensis/ Ph.d.

Haukedal disputerte ved UIO høsten 2020 med en avhandling som omhandlet hørselstap og livskvalitet hos barn og unge. Hun har tidligere jobbet som logoped/ PP-rådgiver, som forskningsassistent ved CI-enheten på Rikshospitalet og som forsker ved Folkehelseinstituttet. Hun jobber nå som førsteamanuensis i spesialpedagogikk ved Institutt for yrkesfaglærerutdanning ved Oslomet.

Tittel:  Livskvalitet hos barn som har hørselstap

Lill-Johanne Eilertsen

Seniorrådgiver ved Signo kompetansesenter og førsteamanuensis ved Universitetet i Sørøst-Norge, institutt for pedagogikk.

Hun er førskolelærer, har en Ph.d. fra Universitetet i Oslo og har lang erfaring fra veiledningsarbeid knyttet til barn med nedsatt hørsel i kombinasjon med ulike funksjonsnedsettelser. Hennes forskningsinteresser er rettet mot atypisk kommunikasjon og vilkår for deltakelse.

Tittel på innlegg: Deltakelse, barnefellesskap og interaksjon: barn med og uten sammensatte vansker i barnehage og skole